Rozmiar czcionki:
Analiza pracy toru bezstykowego pod obciążeniem termicznym.
Data: 2017-09-07 04:00 – 05:00
Ostatnio zmieniony: 2017-08-15
Streszczenie
W pracy dokonano analizy pracy toru bezstykowego poddanego obciążeniom termicznym. Wykorzystując Metodę Elementów Skończonych dokonano wzyznaczenia naprężeń oraz odkształceń w poszczególnych elementach nawierzchni kolejowej. Model numeryczny zwalidowano poprzez dokonanie bezpośrednich pomiarów odkształceń termicznych szyny pod obciążęniem temperaturą. W tym celu na eksploatowanej linii kolejowej nr 271 Wrocław - Poznań zainstalowano układ pomiary składający się z 4 czujników odkształceń - tensometru Geokon 4000 przytwierdzonych do szyjki szyny 60E1 w obu torach kolejowych i odległych o ok. 200 m. Wyniki doświadczeń oraz analiz numerycznych przedstwiono w ramach niniejszego artykułu.
Rejestracja jako uczestnika konfrencji jest wymagana w celu przeglądania zgłoszonych materiałów